Optimizacija strani

Kako do dobre uvrstitve na iskalnikih?

Lepo oblikovana spletna stran že dolgo ne zagotavlja dovolj visokega obiska. Večina novih obiskovalcev vašo stran odkrije s pomočjo njihovega najljubšega iskalnika (Google, Najdi.si, Bing,..), da pa bi ob iskanju izdelkov oziroma storitev, ki jih nudite, hitro našli vašo spletno stran, je priporočljivo poskrbeti, da je ta postavljena tako, da čim bolje sodeluje z iskalniki.

Prilagajanje vidnosti spletne strani spletnim iskalnikom se imenuje optimizacija spletne strani (SEO - Search engine optimization). Spletno stran lahko prilagajamo z različnimi metodami, nekaj jih predstavljamo v tem članku.

Vsebina spletne strani in ključne besede

Pri optimizaciji spletne strani je najpomembnejša prav njena vsebina. Poskrbite, da se bodo na vaši strani pojavljale ključne besede, ki bi jih potencialni obiskovalci najverjetneje iskali v iskalnikih (npr. montaža oken, peka peciva, gradbeno podjetje,...). Pri tem poskrbite na berljivost – ne pozabite, da so besedila namenjena ljudem, ki so stran obiskali in ne programom iskalnikov (spletnim pajkom), ki po njej brskajo. Navsezadnje so ti programi dovolj napredni, da zaznajo, katere spletne strani so napisane z namenom pridobiti boljše rangiranje v iskalnikih za ceno vsebine in posledično take strani kaznujejo s slabšo uvrstitvijo v iskalnikih.

Uporaba ključnih besed prav tako pozitivno vpliva na rangiranje spletne strani na iskalniku. Izberite besede, ki bodo jasno in jedrnato predstavile vaše podjetje oziroma vsebino strani in pazite, da ključna beseda ne bo preveč splošna.

Primer uporabe ključnih besed:

Če imate podjetje, ki skrbi za montažo lesenih oken, raje kot »okna« uporabite ključne besede »montaža oken« in »lesena okna«.

Gradnja povezav

Če spletna stran, ki je dobro uvrščena pri nekem iskalniku v svojo vsebino vključi povezavo do vaše spletne strani, s tem lahko izboljša vašo uvrščenost na iskalniku, saj tako nakaže pomembnost vaše spletne strani.

Kakšne povezave imajo večji vpliv na spletne sikalnike?

Različne vrste povezav prinesejo različne uteži pri rangiranju vaše spletne strani v iskalnikih. Tako bodo spletne strani, kjer lahko sami vnesete besedilo (takšen primer so forumi) razmeroma malo vplivale na vašo pozicijo, boljši vpliv nanjo pa bodo imele strani, kjer opis vašega podjetja in povezavo do vaše spletne strani vnese moderator strani.

Prav tako si lahko pomagate z orodjem, ki ga verjetno uporabljate vsak dan – elektronska pošta. V podpis vaših odhodnih sporočil med kontaktne podatke vključite tudi spletni naslov vašega podjetja. Na tak način hkrati utrdite legitimnost podjetja, povabite stranke in partnerje, da obiščejo vašo spletno stran in ustvarite novo povezavo, ki bo vplivala na vašo uvrstitev pri iskalnikih.

Zelo koristen način izboljšanja rangiranja je vključevanje podatkov vašega podjetja v primerne profesionalne imenike. Če se vaše podjetje na primer ukvarja s prevajanjem besedil, na spletu poiščite stran, kjer so zbrana imena in podatki podjetij, ki se ukvarjajo s prevajanjem in poskrbite, da se vaše podjetje prav tako vključi v ta seznam. Tako pridobite na prepoznavnosti podjetja in hkrati izboljšate uvrstitev spletne strani pri iskalnikih.

Osveževanje vsebine strani

Obiske spletne strani lahko povečate s pomočjo rednega dodajanja zanimivih informacij. S pomočjo koristnih člankov in novic, ki bi zanimale obiskovalce, lahko poskrbite, da bodo stranke redno obiskovale vašo spletno stran, hkrati pa bodo spletni iskalniki zaradi stalnih sprememb naklonjeni vaši strani.

Primeri koristnega osveževanja strani:

Pomembno je, da je dodana vsebina strani zanimiva tudi za vaše obiskovalce. Občasno dodajanje novih člankov, ki uporabnikom olajšajo delo z vašimi izdelki, vključevanje nove vsebine v rubrikah kot so pogosto zastavljena vprašanja in novi zapisi na vašem spletnem dnevniku je le nekaj takšnih koristnih primerov rednega dodajanja vsebine.

Oglaševanje

Zelo pogosto so zgoraj opisane metode dovolj za dobro uvrstitev vaše spletne strani v iskalnikih. Kadar pa je na vašem področju še posebej močna konkurenca, si lahko pomagate z oglaševanjem – zakup določenih ključnih besed pri iskalnikih (pri Google iskalniku si pri tem lahko pomagate z njihovo storitvijo AdWords).

Tako poskrbite, da bo vaša stran pri izbranih ključnih besedah visoko rangirana, mesto, na katerem se stran pojavi, pa je odvisno od vsote, ki ste jo plačali za določeno ključno besedo v primerjavi z vsoto, ki jo je za enako ključno besedo plačala vaša konkurenca.

Takšno oglaševanje sicer ne spada med metode SEO, a ker z njegovo pomočjo izboljšate vidnost vaše spletne strani in poskrbite za prikaz strani na prvi strani zadetkov določenega spletnega iskalnika, ga je kljub temu tu smiselno omeniti.

Ni vse zlato, kar se sveti

Za konec pa še besedo ali dve o »Black Hat« metodah. To so metode, ki so namenjene izključno dobri uvrstitvi na spletnih iskalnikih in se pogosto ne ozirajo na kvaliteto vsebine strani, nekatere pa vsebini celo škodijo. Kljub morebitnim kratkoročnim uspehom pri izboljšanju mesta strani v iskalnikih so takšne metode nepriporočljive, saj iskalniki takšne strani kaznujejo in občutno znižajo možnost za dobro uvrstitev.

Vsekakor pa ob pravih nastavitvah spletne strani s pomočjo metod SEO in z morebitnim zakupom ključnih besed »Black Hat« metod ne boste potrebovali, saj bo vaša spletna stran že brez teh dobro uvrščena na različnih spletnih iskalnikih.

Primer uporabe ključnih besed:

Če imate podjetje, ki skrbi za montažo lesenih oken, raje kot »okna« uporabite ključne besede »montaža oken« in »lesena okna«.

Kakšne povezave imajo večji vpliv na spletne sikalnike?

Različne vrste povezav prinesejo različne uteži pri rangiranju vaše spletne strani v iskalnikih. Tako bodo spletne strani, kjer lahko sami vnesete besedilo (takšen primer so forumi) razmeroma malo vplivale na vašo pozicijo, boljši vpliv nanjo pa bodo imele strani, kjer opis vašega podjetja in povezavo do vaše spletne strani vnese moderator strani.

Primeri koristnega osveževanja strani:

Pomembno je, da je dodana vsebina strani zanimiva tudi za vaše obiskovalce. Občasno dodajanje novih člankov, ki uporabnikom olajšajo delo z vašimi izdelki, vključevanje nove vsebine v rubrikah kot so pogosto zastavljena vprašanja in novi zapisi na vašem spletnem dnevniku je le nekaj takšnih koristnih primerov rednega dodajanja vsebine.

podrobnostishadow1-3.png

Pišite nam!

E: info@humane-tehnologije.si